הדרך לכושר עוברת ב-10,000 צעדים ביום

באורח החיים המודרני, בו רובנו יושבים ישיבה ממושכת מול מחשב, אפשר למצוא דרך להיכנס לכושר גם בלי חדר כושר. שיטת 10,000 הצעדים תספק לגוף שלכם פעילות גופנית ברמה המומלצת

פעילות גופנית, כולם יודעים, היא חלק מהחובות שלנו כלפי הגוף שלנו. ידוע שפעילות גופנית בריאה ושיש לה יתרונות רבים, אבל באורח החיים המודרני העמוס, קשה למצוא זמן פנוי וחשק. גם אנשים שעוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע מתקשים לעתים לבצע פעילות גופנית שגרתית.

עם זאת, פעילות גופנית סדירה היא חלק בלתי נפרד ומהותי מאורח חיים בריא ומשמירה על בריאותנו. לכן, עלינו לבצע פעילות גופנית כלשהי, גם כשלכאורה אין לנו זמן לכך.
אז איך בכל זאת מוצאים זמן להתאמן במשך היום?
אם נאסוף במהלך היום דקות פנויות, נוכל לצבור דקות אימון לא מעטות, שיתרמו לרמת אנרגיה גבוהה ולשיפור הבריאות שלנו.

האפקטיביות של הצעדים

בדקות לא רבות של אימון, אפשר לצעוד צעדים רבים, פעולה שנחשבת פעילות גופנית לכל דבר.
את ההנחה הזו קבעו ביפן כבר לפני ארבעה עשורים עם כלל 10,000 הצעדים, שטוען שכדי לשמור על משקל ובריאות תקינים, יש לצעוד 10,000 ביום. כלל זה התחזק עם כניסתו לשימוש של מד הצעדים.
עולם המדע בדק את הכלל במחקרים רבים. אחד הבולטים שהתפרסם בינואר 2008, קבע שכדי לשמור על בריאות תקינה ועל משקל תקין, יש לצעוד כ- 11,000 צעדים במהלך היום בצורה מצטברת.
נשמע הרבה? הבשורה הטובה היא שכדי לצבור כמות כזו של צעדים לא צריך לפנות לכך זמן מיוחד. מי שיקפיד על צבירת הצעדים היומית במידה הנכונה יסייע לשמירה על בריאותו ועשוי אף להוריד במשקלו מעט.

איך עושים את זה?

הידעת? אדם העובד בעבודה משרדית שרובה בישיבה, צועד כ-2,500 צעדים בממוצע ביום (ללא פעילות גופנית נוספת).

כלומר, רבע מכמות הצעדים היומית הנדרשת היא כבר חלק משגרת היום שלנו. כדי להגביר את כמות הצעדים ולהגביר את הכושר, חשוב להקפיד על תהליך הדרגתי ועל עקביות בפעילות.
בשלב הראשון מוסיפים בכל שבוע כ-1,000 צעדים יומיים, ובהדרגה 1,000 נוספים,עד שמגיעים ליעד הנכסף.

כדי להגדיל את כמות הצעדים, אפשר לשנות הרגלים פשוטים, שלא יגזלו זמן נוסף.

הנה מספר אפשרויות:

1. ותרו על המעלית– מחקרים מוכיחים שעליה במדרגות בין פעמיים לחמש פעמים ביום, תורמת להזרמת החמצן למוח ולפירוק שומנים בדם. זכרו: קצב העלייה צריך להיות מותאם לכושר הגופני שלכם ומומלץ להגביר אותו עם הזמן.
2. חנו רחוק – בין אם אתם נוסעים לעבודה, למפגש חברתי או לסידורים, חניה במקום מרוחק יותר מהיעד אליו אתם מכוונים, תסייע לכם להוסיף צעדים לספירה היומית.

3. קחו את הכלב לטיול ארוך – אם יש לכם כלב, צאו איתו לטיולים ארוכים יותר מהרגיל.
4. הוסיפו פעילויות מחוץ לבית – במקום לשחק במשחקי קופסה או מחשב, צאו עם הילדים לגינת המשחקים, שחקו איתם בכדור או בתופסת והגבירו את הפעילות הפיזית (בהתאם לכוחם כמובן).
5. החליפו פעילויות חברתיות בבית קפה, בהליכה או בפעילות ספורטיבית אחרת.

נכון שכניסה לכושר ולשגרת אימון מסוימת דורשת רצון טוב ומאמץ, אבל כדי להיות בריאים וחזקים יותר, מלאי אנרגיה ואסתטיים, צריך לצאת מאזור הנוחות ולהכיר בצורך של הגוף בפעילות גופנית.

הערה: שיטת 10,000 הצעדים נועדה לאנשים שעובדים בעבודה משרדית ואינם מתאמנים דרך קבע.