שבעה הרגלים שהורסים את השיניים

לועסים עפרונות בשיעור? פותחים שקיות רטבים עם השיניים? מה שנראה לכם כהרגל לא מזיק, למעשה מהווה סכנה של ממש עבור השיניים שלכם.

בביקורים אצל רופא השיניים תקבלו בוודאי הרצאה על חשיבות היגיינת הפה, צחצוח שיניים, ניקוי בחוט דנטלי ואף הימנעות מסוכר וממתוקים. אבל היגיינת הפה לא תציל את השיניים שלכם במידה שאתם מזיקים לשיניים שלכם בכל מיני דרכים. הרגלים רבים עשויים לגרום לשיניים שלכם נזק ממשי, אז כדי לשמור על בריאותן, הנה שבעה הרגלים שאם אתם לוקים בהם, כדאי שתפסיקו עכשיו.


1. לעיסת קרח– חובבי לעיסת הקרח בוודאי חושבים שמדובר בהרגל לא מזיק, שכן הוא עשוי מים ונטול סוכר. אבל למעשה, הפעלת השיניים בלעיסה של משהו קפוא וקשה כמו קוביות קרח, עלולה לגרום לסדיקת השן ולכאבים הנגרמים מגירוי הרקמות הרכות שבתוך השן.


2. בקבוק לפני השינה– אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל ולשמור על השיניים, גם לא בגיל ינקות. תינוק שהולך לישון עם בקבוק חלב / פורמולה / מיץ ממש לפני השינה, עלול להתרגל להירדם עם בקבוק, כאשר השיניים טובלות בסוכרים למשך כל הלילה. לכן, על מנת להתחיל להקנות לתינוק הרגלים דנטליים נכונים, ולהימנע מריקבון, עדיף שלא לתת לתינוק בקבוק במיטה.


3. פירסינג בלשון– פירסינג בלשון אולי טרנדי ואופנתי, אבל מזיק לשיניים, כיוון שנשיכת העגיל המתכתי יכולה לסדוק את השיניים. כמו כן, כאשר המתכת מתחככת בחניכיים, היא יכולה לגרום גם להם נזק. אם אתם שוקלים לעשות פירסינג בלשון, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים קודם לכן.


4. כדורים למציצה– כדורים למציצה אמנם עוזרים להילחם בגרון כואב, אבל הייעוד הרפואי שלהם לא הופך אותם לבריאים עבור השיניים. טעמם המתוק מגיע מכמויות גדולות מאוד של סוכר, מכאן הנזק. אם אתם משתמשים בכדורים למציצה – הקפידו לצחצח שיניים לאחר מכן.


5. פתיחת דברים עם השיניים– פתיחה של בקבוקים או אריזות למיניהם בעזרת השיניים היא אחד ההרגלים המזיקים ביותר לשיניים, שעלול לגרום לסדקים.


6. משקאות ספורטיביים– אמנם המשקאות הספורטיביים הכל כך נפוצים כיום, מרעננים לאחר פעילות גופנית, אבל כדאי לדעת שהם גם מכילים כמויות גבוהות מאוד של סוכר. למעשה, הם מכילים כמויות כל כך גבוהות של סוכר, שהן מקבילות לאלו שמצויות בממתקים ומשקאות מוגזים. כמויות כאלה של סוכר יוצרות התקפת חומצה על שכבת האמאייל של השיניים, כך שצריכה קבועה של משקאות ספורט עלולה לגרום ריקבון של השן. מים הם פתרון טוב למנוע התייבשות באמצע פעילות גופנית. הם יעשו את העבודה רק ללא הסוכר והקלוריות.


7. לעיסת עפרונות– אותו הדבר כמו עם לעיסת קוביות קרח, הסכנה כאן לשיניים היא סדקים לשיניים. אם אתם חייבים ללעוס משהו, עדיף להיעזר במקרה זה במסטיק, כמובן ללא סוכר.