אוכל בריאות או שמן במסווה: כל האמת על אגוזים וגרעינים

צפייה במשחק כדורגל ללא פיצוח גרעינים משולה לחגיגת יום הולדת בלי עוגה. אבל מעבר לחוויה, העובדה היא שבתהליך הקלייה המרכיבים החיוניים אובדים. אז האם כדאי בכלל לצרוך אגוזים וגרעינים?

אבץ, מגנזיום, חומצה פולית, סלניום, ברזל , סידן ויטמין E וויטמינים מקבוצת B, סיבים תזונתיים ואחוזי חלבון גבוהים הם רק חלק משפע הוויטמינים והמינרלים הנמצאים באגוזים וגרעינים בצורתם הטבעית. למרות שהם מכילים שומן וצריכה גבוהה שלהם עשויה להשמין, מומלץ בהחלט להוסיף אותם לתפריט היומי שלנו, אם כנשנוש ואם כתוספת לפירות או ירקות.


מהם היתרונות באכילת אגוזים וגרעינים?

• השפעה לטובה על תהליכי עיכול.

• סיוע במניעה ובטיפול בבעיות עור

• הגנה על בלוטת הערמונית מפני דלקת והדלקה.

• הורדת רמות הכולסטרול ושמירה על כלי דם.

• איזון רמת הסוכר בדם.

• סיוע באיזון הורמונלי ופוריות.

• סיוע בריפוי פצעים.

• חיזוק מערכת החיסון.

להוציא את המיטב מגרעינים ואגוזים:

• הכמות היומית המומלצת נעה בין 5-10 יחידות אגוזים / שקדים / גרעינים.

• כמות גדולה של אגוזים או גרעינים עלולה לגרום לקשיי עיכול והשמנה.

• כדי להקל על תהליך העיכול, צריך לאכול אגוזים וגרעינים יחד עם פירות טריים, יבשים או ירקות. 

• מומלץ לאכול לא יותר משני סוגי אגוזים וגרעינים יחד.

• טרם האכילה, כדאי להסיר את הקליפה באמצעות השריה למספר שעות או למשך הלילה (הקליפה עלולה להכיל חומצה ציאנית.

• רצוי לאכול אגוזים וגרעינים בצורתם הטרייה, ללא קלייה או המלחה, שפוגמות באיכות האגוזים והגרעינים ומקשה על העיכול.

• רצוי לאחסן אגוזים / גרעינים בכלי סגור וכהה במקרר ולתקופה קצרה, שכן השומן הבלתי רווי שנמצא באגוזים ובגרעינים נוטה להתחמצן ולהתקלקל.

• צבע האגוזים / גרעינים צריך להיות אחיד, שכן גוונים מעידים על חוסר טריות. 

• כדאי לקנות אגוזים וגרעינים במשקל ובחנויות בהן הסחורה מתחלפת לעתים קרובות.