הרימון - הרבה יות מפרי

הרימון טוב לבריאות שלכם

פירות הם מזון חשוב בתפריט שלנו, מאחר שהם, יחד עם ירקות, ספקי הסיבים, הוויטמיניםוהפיטוכימיקילים (חומרי בעלי תפקיד בצמחים, למשל צבע, להם תרומה לבריאות האדם) המשמעותיים ביותר בתזונה שלנו. משרד הבריאות ותזונאים ממליצים על צריכה יומית של חמש מנות ירקות ופירות ביום (צריכה מוגברת של ירקות חיובית לגוף, אולם את צריכת הפירות יש להגביל, עקב כמות הסוכר יש בהם), כדי לשפר את הבריאות ולהפחית את הסיכון התזונתי שלנו לחלות. 


מעבר לטעמם המשובח ותרומתם לרמת האנרגיה בגוף שלנו, לפירות יש תכונות בריאותיות חשובות. מחקרים מוכיחים שהרימון הוא אחד הפירות בעלי היתרונות הבריאותיים החשובים והבולטים ביותר.

הרימון עשיר בתרכובות כימיות (פיטוכימיקלים מסוג פוליפנולים), ומחקרי מעבדה רבים הראו שלרכיבים בו יש יכולת משמעותית לעכב שגשוג תאי סרטן.
במחקר קליני בו נבדקה השפעת שתיית מי רימונים ומי תפוחים על מבוגרים, עלה כי הקבוצה שקיבלה את מיץ הרימון הראתה שיפור גדול יותר ביכולת האנטי חמצנית. בקבוצת חולי הלב נראתה הטבנ לאחר שתיית מי רימון במשך שלושה שבועו, וזאת לעומת קבוצת הביקורת.

צריכת תוסף המכיל תמצית רימונים הראתה שיפור בקרב ספורטאים בהתאוששות ובגיוס כוח לאחר אימון בימיםשלאחר הפעילות.

מעבר להיותו עתיר תכונות בריאותיות ועשיר בנוגדי חימצון אף יותר מיין אדום ותה ירוק, הוא מרענן, טעים כתוספת, כמנה בפני עצמה ואפילו כמיץ או ברוטב.