לאכול פירות יבשים מבלי להשמין

פירות יבשים נקראים גם הממתקים של הטבע, וכינוי זה גורם לרבים לקשר אותם עם בריאות. אז נכון שיש להם יתרונות בריאותיים, אבל יתרונות אלו אינם סותרים את היותם ממתקים. אז איך בכל זאת אפשר לנשנש פירות יבשים מבלי לשלם על כך ביוקר מבחינה קלורית?

פירות יבשים נהנים מפופולאריות עצומה. לפירות היבשים יש תדמית תזונתית בריאה ובצדק. הם מכילים סיבים תזונתיים, ברזל, מגנזיום, סידן ואשלגן בכמויות גבוהות, ותורמים לבריאות הלב, העצמות, מערכת החיסון ומסייעים במניעת עצירות.  


אבל, מצד שני, פירות יבשים גם מכילים כמויות גדולות מאוד של סוכר (כ-2 כפיות סוכר בכל יחידת פרי). בנוסף, תהליך הייבוש של הפירות גורם לאבדן הויטמין C הקיים בהם, וכמובן לאיבוד הנוזלים בפרי. כך למעשה המוצר הסופי שמתקבל קטן בהרבה יחסית לפרי רגיל, משביע פחות, לא מכיל ויטמין C ובנוסף לכל זה, מכיל בערך פי 10 קלוריות בהשוואה גרסה הטרייה שלו במשקל דומה.


לכן, עם כל החיבה לממתקי הטבע הלכאורה בריאים האלה, יש לקחת בחשבון את החסרונות שלהם ולצרוך אותם בצורה מדודה. אז איך בכל זאת אפשר לנצל את המיטב וכן ליהנות מהממתקים של הטבע – פירות יבשים אבל מבלי להשמין ולגרום לעצמנו נזקים בריאותיים נוספים?

הנה מספר דרכים לעשות זאת:


• הגבילו את צריכת הפירות היבשים ל- 2-3 ביום (במקום מנת הפרי היומית).
• שלבו 3 יחידות אגוזים יחד עם הפירות היבשים - הם יאטו את ספיגת הסוכר.
• אל תאכלו פירות יבשים מול הטלוויזיה או מהשקית, זה יגרום לאכילה מופרזת באופן בלתי מודע. במקום זאת, שימו בצלחת את 2-3 הפירות היבשים שלכם. כך לא תאכלו יותר מהכמות המומלצת.
• קחו לעבודה שקית עם 3 פירות יבשים ו- 3 אגוזים ואכלו אותם כארוחת ביניים.
• אפשר לאכול פירות יבשים כקינוח בסוף הארוחה.
• הימנעו משתיית קפה לצד הפירות היבשים, החלב והקפאין מעכבים את ספיגת הברזל והסידן.
• בחרו פירות יבשים ללא תוספת סוכר.